پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اسرائیل و در منطقه صحرای نقب که دیشب هدف قرار گرفت، از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و تصاویر منتشرشده در رسانه‌ها نشان می‌دهد خسارات سنگینی به این پایگاه وارد شده است.
کد خبر: ۱۴۵۲۰۴۹

اینفوگرافیک | از پایگاه نواتیم که با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفت چه می دانیم؟!

به گزارش جام جم آنلاین، سال گذشته نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک رزمایش موشکی روی یک نمونه شبیه‌سازی شده به پایگاه هوایی «ناواتیم» اسرائیل انجام داد.

اما اهمیت پایگاه هوایی نواتیم چیست؟

این پایگاه هوایی در فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری از اراضی ایران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر بئر السبع و در نزدیکی موشاو نواتیم در صحرای نقب قرار دارد. این پایگاه، به عنوان مهمترین پایگاه هوایی ارتش اشغالگر، آشیانه اصلی جدیدترین هواپیما‌های F-۳۵ است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در چارچوب یک قرارداد از ایالات متحده خریداری کرده است. پایگاه مذکور دارای فرودگاهی با سه باند است که اخیراً برای دریافت این نوع هواپیما مدرن شده است.

این پایگاه در واقع مقر اسکادران ۱۰۳ سوپر هرکولس‌های ترابری_پشتیبانی، اسکادران عملیاتی ۱۱۶ و ۱۴۰ جنگنده‌های اف۳۵، اسکادران آموزشی ۱۱۷ (آموزش خلبانان اف۳۵)، اسکادران ۱۲۲ جاسوسی اطلاعاتی، آشیانه هواپیمای ویژه ریاست‌جمهوری، شمار زیادی از عناصر ارشد جاسوسی رژیم صهیونیستی است.

اینفوگرافیک | از پایگاه نواتیم که با موشک‌های سپاه هدف قرار گرفت چه می دانیم؟!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها